Ubezpieczenie Compensa
W związku z zakończeniem postępowania w trybie przetargu nieograniczonego wybrano firmę:
"Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group",
z siedzibą przy al. Jerozolimskich 162, 02-342 Warszawa.
Ubezpieczenie będzie przyznawane po uzyskaniu zgody na wyjazd, na podstawie "wniosku wyjazdowego" złożonego w DWM przed wyjazdem pracownikom, doktorantom oraz studentom. Osoba wyjeżdżająca będzie ubezpieczona tylko w okresie objętym datą wyjazdu z Polski i datą powrotu do Polski podanym we „Wniosku wyjazdowym" zatwierdzonym przez właściwego Prorektora. Ubezpieczenie obowiązuje wyłącznie w kraju docelowym wskazanym we „wniosku wyjazdowym" oraz w krajach tranzytowych.
W przypadku przedłużenia pobytu za granicą w celach służbowych okres ubezpieczenia będzie zmieniony w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Compensa SA tylko na podstawie pisma osoby wyjeżdżającej zawierającego zgodę bezpośredniego przełożonego. Pismo w sprawie przedłużenia pobytu w celach służbowych powinno wpłynąć do DWM UJ z co najmniej z 10 dniowym wyprzedzeniem, w terminie umożliwiającym załatwienie spraw dotyczących przedłużenia okresu ubezpieczenia.
Zakres umowy ubezpieczenia z „Compensa" obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków oraz ubezpieczenie bagażu podróżnego. Ochroną ubezpieczeniową są również objęte koszty leczenia związane z chorobą przewlekłą.
Osoby wyjeżdżające powinny pamiętać, że sprzęt będący własnością Uczelni nie jest ubezpieczony poza granicami Polski. Konieczne jest, szczególnie w wypadku elektroniki, wykupienie dodatkowej polisy. Ubezpieczenia dodatkowe będą finansowane ze środków poszczególnych jednostek.Komunikat nr 14 Kanclerza Uniwersytetu Jagiellońskiego z 12 lipca 2019r.
POMOC UBEZPIECZYCIELA TU COMPENSA OBEJMUJE m.in.:
- zlokalizowanie najbliższej placówki medycznej
- zorganizowanie transportu do wskazanego miejsca
- dokonywanie płatności na rzecz placówek medycznych, firm transportowych, hoteli i innych usługodawców
- koordynowanie przepływu informacji i nadzór nad przebiegiem leczenia
- kontakt z najbliższymi krewnym i poszkodowanego i informowanie ich o jego stanie zdrowia
- inne, niestandardowe działania, których wymaga sytuacja, w jakiej znalazł się poszkodowany
PRZYKŁADOWE ZDARZENIA NIE PODLEGAJĄCE OCHRONIE:
- powikłania występujące po 32 tygodniu ciąży,
- poród, który nastąpił po 32 tygodniu ciąży,
- usunięcie ciąży, chyba że zabieg został wykonany ze względu na ratowanie życia lub zdrowia,
- zaburzenia psychiczne,
- operacje plastyczne i zabiegi kosmetyczne,
- naprawa lub zakup protez oraz środków ochrony,
- kradzież bagażu podróżnego, jeżeli nie ma śladów włamania lub pokonania zabezpieczeń albo nie jest wynikiem rozboju (sprawca użył siły lub groził użyciem siły).
Dane do kontaktu z ubezpieczycielem
Jeżeli podczas pobytu za granicą będą Państwo zmuszeni skorzystać z pomocy lekarskiej lub poddać się hospitalizacji w związku z nagłym zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem należy skontaktować się z:
Centrum Alarmowym
- czynnym całą dobę – pod numerami telefonów:
+ 48 22 295 82 01 i podać koordynatorowi imię i nazwisko, numer polisy ubezpieczeniowej, kontaktowy numer telefonu i opowiedzieć, co się stało. Obsługa assistance prowadzona jest w języku polskim. Centrum działa przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Jeżeli chcesz zgłosić szkodę dotyczącą następstw nieszczęśliwych wypadków, odpowiedzialności cywilnej lub utraty bagażu zadzwoń pod numer +48 22 501 61 00 lub 801 120 000
Numer telefonu alarmowego i nr polisy ubezpieczeniowej znajduje się na karcie Compensa Voyage, którą każda osoba wyjeżdżająca za granicę otrzyma w DWM UJ na podstawie zatwierdzonego wniosku wyjazdowego.
We wszelkich kwestiach dotyczących spraw ubezpieczeniowych i zgłaszania szkód proszę kontaktować się bezpośrednio z firmą Willis Towers Watson Polska Sp. z o.o. w Krakowie, ul. Kieleckiej 1.
Osobą odpowiedzialną za obsługę spraw ubezpieczeniowych Uczelni jest:
Tomasz Polański, e-mail: tomasz.polanski@willistowerswatson.com
Willis Towers Watson Polska Sp. z o.o
Centrala: ul. Domaniewskiego 34a, 02-672 Warszawa
Oddział: ul. Kielecka 1, 31-526 Kraków
Telefon: 12 292 07 28
Fax: 12 421 86 19
Obowiązki ubezpieczonego w wypadku szkody
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni od daty zaistnienia zdarzenia objętego ochroną zawiadomić Centrum Alarmowe Compensy o zdarzeniu
- podać informacje potrzebne do udzielenia pomocy, a w szczególności: imię i nazwisko, pesel, opis zdarzenia i rodzaj koniecznej pomocy oraz dodatkowe informacje, o które prosi opetaror Centrum Alarmowego Centrum Compensy, a także dane dotyczące miejsca pobytu umożliwiające skontaktowanie się z Ubezpieczonym
- na wniosek Compensy przedłożyć dokumenty potwierdzające zajście zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową oraz fakt poniesienia z tego tytułu wydatków w postaci oryginałów rachunków
- starać się o złagodzenie skutków zdarzenia ojętego ochroną ubezpieczeniową poddając się opiece lekarskiej oraz postępować zgodnie z zaleceniami lekarza
- udostępnić posiadaną dokumentację lekarską oraz współpracować z Compensą i Centrum Alarmowym Compensy w toku postępowania likwidacyjnego udzielając niezbędnych informacji i pełnomocnictw
- zwolnić lekarzy, u których się leczył, placówki służby zdrowia oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych z obowiązku zachowania tajemnicy w zakresie niezbędnym, w celu ustalenia prawa ubezpieczonego do świadczenia, oraz wyrazić zgodę na udostępnienie Compensie dokumentacji z przebiegu leczenia
- na zlecenie Compensy poddać się badaniom lekarskim lub badaniom diagnostycznym z minimalnym ryzykiem, z wyłączeniem badań genetycznych, w celu oceny ryzyka ubezpieczeniowego, ustalenia stopnia trwałego uszczerbku na zdrowiu, ustalenia prawa do świdczenia i wysokości tego świadczenia
Obowiązki ubezpieczonego w wypadku utraty lub kradzieży bagażu
- użyć dostępnych mu środków w celu ratowania przedmiotu ubezpieczenia oraz zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów,
- zawiadomić niezwłocznie, nie dalej niż 3 dni od daty powstania zadrzenia, miejscowy organ policji o każdym przypadku kradzieży z włamaniem albo rabunku i uzyskać pisemne potwierdzenie tego faktu,
- jeżeli kradzieży z włamaniem dokonano, gdy bagaż podróżny znajdował się pod opieką Ubezpieczonego w czasie jazdy środkami komunikacji zorganizowanej albo w miejscu zakwaterowania, zdarzenie należy zgłosić przewoźnikowi bądź administarcji miejsca zakwaterowania oraz uzyskać pisemne potwierdzenie tego faktu,
- zawiadomić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od powrotu do Rzeczpospolitej Polskiej albo kraju zamieszkania Ubezpieczonego, Compensę o zaistnieniu szkody, przedstawiając jednocześnie wykaz utraconych albo zniszczonych przedmiotów z podaniem ich ilości oraz wartości, a także przedłożyć w terminie 14 dni od powiadomienia Compensy potwierdzenia, o którym mowa powyżej,
- w przypadku szkód związanych ze sprzętem elektronicznym albo sportowym - przedstawić oryginały dowodów zakupu tych przedmiotów albo inne dowody potwierdzające fakt ich nabycia.
Karta ubezpieczeniowa, OWU
Karta ubezpieczeniowa do pobrania: POBIERZ TUTAJ
Prosimy o zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia.
Ogólne warunki ubezpieczenia Compensa ENG
Ogólne warunki ubezpieczenia obejmują min.:
Koszty leczenia: USA, Kanada, Australia, Nowa Zelandia i Japonia |
100.000 EURO* |
Koszty leczenia: pozostałe kraje |
60.000 EURO* |
Koszty ratownictwa |
15.000 EURO* |
NNW |
10.000 PLN |
Utrata, zniszczenie bagażu |
5000 PLN |
Organizacja transportu poszkodowanego do kraju *Kurs waluty w PLN w stosunku do EUR przelicza się według aktualnego kursu NBP z dnia ewentualnego zdarzenia. |
Do wysokości sumy ubezpieczenia KL
|
Koszty leczenia związane z chorobą SARS-CoV-2/Covid-19
Zgodnie z aneksem zawartym w dniu 17 grudnia 2020 r., rozszerza się zakres ochrony ubezpieczeniowej w ramach ubezpieczenia Kosztów Leczenia w Zagranicznych Podróżach Służbowych o koszty związane z leczeniem choroby SARS-CoV-2/Covid-19:
1) Od momentu podpisania aneksu do chwili kiedy będą powszechnie dostępne szczepienia na SARS-CoV-2/Covid-19 – do wysokości 50 000,00 EUR dla KL powstałych na terytorium USA, Kanady, Australii, Nowej Zelandii, Japonii oraz dla pozostałych krajów Świata.
2) Od momentu kiedy będą możliwe szczepienia :
a) Limit dla kosztów leczenia wynikających z SARS-CoV-2/Covid-19 – 5 000 EUR,
b) Limit dla kosztów leczenia wynikających z SARS-CoV-2/Covid-19 do wysokości sumy ubezpieczenia Kosztów Leczenia, nie więcej niż 50 000,00 EUR, pod warunkiem, iż osoba wyjeżdżająca zostanie poddana szczepieniu na SARS-CoV-2/Covid-19, szczepionką dostępną w Polsce (o ile szczepienie będzie dostępne bez ograniczeń administracyjnych w „wolnej” sprzedaży; nie będzie dotyczyć osób, którym szczepionka nie może zostać podana zgodnie ze wskazaniami producenta lub nadzoru farmaceutycznego).